Naujiena
„Aston Martin“ sukūrė premjerą, kokios šioje rinkoje nebuvo seniai. Greitų ir gražių automobilių gamintojas per vieną dieną pristatė net tris naujus savo kūrinius: naujos kartos atletišką modelį „Vantage“, lenktyninę jo versiją „Vantage GT3“ ir naujausią „Aston Martin“ F1 komandos bolidą AMR24.
Tokia premjera tik darkart pabrėžė, kad „Aston Martin“ išlieka ištikimi savo ištakoms, kurios prieš 110 metų prasidėjo lenktynių trasose. Todėl pradėkime nuo greitos naujienos, kurios vairavimo entuziastai laukė su nekantrumu.
Dvivietis automobilis su galingu varikliu priekyje ir galiniais varomais ratais – klasikinis tobulai vairuojamo automobilio receptas. Tačiau, jei pasižvalgytumėte po viso pasaulio automobilių rinką, tokių modelių tektų stipriai paieškoti, o Lietuvoje rastumėte vos vieną kitą.
Kurdami „Vantage“ modelį, „Aston Martin“ šio recepto laikosi jau daugiau nei 74 metus. Tik šįkart jis galingesnis, greitesnis ir aštresnis. Naujausios kartos „Vantage“ turi 4 litrų V8 variklį, kuris yra 30 proc. galingesnis nei pirmtako. Dabar jis išvysto 665 AG ir 800 Nm sukimo momentą. Tokie galios skaičiai 100 km/val. greitį šiam automobiliui leidžia išvystyti vos per 3,5 sekundės ir greitėti, kol pasieks maksimalią 325 km/val. ribą.
Tačiau „Vantage“ yra sukurtas mėgautis greičiu posūkiuose, todėl be galios čia svarbi ir jo reakcija. Automobilis sukurtas taip, kad turėtų tolygų svorio pasiskirstymą tarp ašių. Jo kėbulas sukonstruotas naudojant „Aston Martin“ klijuoto aliuminio metodą. Tai jam suteikia lengvumo ir standumo, todėl vairuotojas greičiau gali pajausti ryšį su automobiliu ir tapti jo dalimi.
Tada dar pridėkime elektra valdomą riboto slydimo diferencialą, adaptyvius amortizatorius, naujausios kartos stabilumo sistemas, specialiai šiam modeliui sukurtas „Michelin“ padangas ir gausime tikrą trasų gurmaną.
Tiesa, „Aston Martin“ gamina ne tik greitus, bet ir prabangius bei gražius automobilius. „Vantage“ turi absoliučiai kitokio dizaino saloną, kuriame centrine figūra tapo naujos kartos „Aston Martin“ informacinė sistema su raiškiais ekranais, kuriuos jau buvo galima pamatyti DB12 modelyje.
Tuo tarpu išorėje galima pastebėti atpažįstamą „Vantage“ siluetą, ryškias linijas ir plastišką galinę dalį. Priėjus arčiau, išryškėja 38 proc. didesnės grotelės priekyje, išraiškingesnės angos sparnuose ir masyvus galinis difuzorius.
Kad jau kalba pasisuko apie aerodinamiką, pats laikas aptarti greitesnę „Aston Martin“ naujieną – lenktyninį „Vantage GT3“. Šiam modeliui atitenka labai svarbi užduotis, nes ankstesnė lenktyninė versija „Vantage GTE“ per pastaruosius 10 metų laimėjo 52 lenktynes savo klasėje ir 11 pasaulio čempionato titulų.
„Vantage GT3“ sukurtas ant naujojo modelio bazės, todėl galės išnaudoti lengvo kėbulo ir variklio pranašumus. Visa kita – kaip iš kito pasaulio. Didžiausias skirtumas čia yra galinė dalis, kur lenktyninis modelis turi platų galinį aptaką, ratų praplatinimus ir futuristiškai atrodantį galinį difuzorių. Skriejant dideliu greičiu tiesiosiose arba greitėjant iš posūkių, šie elementai stipriai spaus automobilio galą prie kelio ir leis išnaudoti kiekvieną galios pliūpsnį.
Priekyje – stipriai atsikišęs priekinis skirstytuvas bei gilios aušinimo angos variklio dangtyje. Jau dabar aišku, kad starto rikiuotėje „Vantage GT3“ atrodys agresyviausiai. Pirmieji trys modeliai jau pradėjo treniruotes, o likusieji lenktynių komandas pasieks dar iki pavasario.
Greičiausia „Aston Martin“ premjeros naujiena – šio sezono „Formulės 1“ lenktynių bolidas AMR24. Kai buvo pristatytas naujasis „Vantage“, AMR24 tą pačią dieną Silverstouno trasoje su Fernando Alonso ir Lance’u Strollu „įsuko“ 200 kilometrų treniruočių režimu.
Lenktynininkai geriau susipažino su būsima darbo vieta, tačiau „Aston Martin“ apie naujojo bolido pasikeitimus ir privalumus beveik nieko nepasakoja. Aukščiausio lygio lenktynėse net ir maži pakeitimai leidžia taupyti sekundės dalis, kurios po keliasdešimties ratų trasoje tampa ryškiu pranašumu, todėl kiekviena komanda savo paslaptis saugo stipriai.
Šiemet iš „Aston Martin“ komandos „Formulės 1“ lenktynėse tikimasi labai daug, mat praėjęs sezonas buvo kol kas geriausias: 9 podiumai ir 280 čempionato taškų. Startas 2024 metų sezonui bus duotas kovo 2 dieną, Bahreine.
Tuo tarpu „Aston Martin“ atskleidžia, jog pirmieji „Vantage“ modeliai savininkus pasieks antrąjį šių metų ketvirtį, o Lietuvoje premjera įvyks pavasarį. Todėl „Aston Martin Vilnius“ komanda kviečia sekti naujienas ir tapti vienais pirmųjų Lietuvoje, kurie išbandė atletiškiausią „Aston Martin“ automobilį.