Naujiena
707 arklio galios, 900 Nm sukimo momentas, 3,3 sekundės iki 100 km/val. ir maksimalus 315 km/val. greitis. Tokiais skaičiais visai neseniai galėjo pasigirti tik sportiniai, bet tikrai ne prabangūs SUV automobiliai. Todėl kurdami vieną greičiausių ir galingiausių SUV pasaulyje DBX707, „Aston Martin“ turėjo imtis įkvėpimo iš lenktyninių automobilių.
Pradėkime nuo to, kad „Aston Martin DBX707“ yra pirmasis pasaulyje prabangus SUV, kuris turi šlapio tipo sankabą. Nieko tokio, jei apie šį dalyką girdite pirmąkart, nes įprastai toks komponentas yra naudojamas tik lenktyniniuose automobiliuose.
Šis „Aston Martin“ inžinierių sprendimas, leidžia pavaras perjungti 30 proc. greičiau ir automobiliui atlaikyti milžinišką 900 Nm sukimo momentą. Tai reiškia, kad DBX707 visą savo galią į ratus perduoda iškart, todėl startuojant ar greitėjant jis reaguoja su tokiu pačiu staigumu kaip bet kuris superautomobilis.
Dar vienas dalykas dažniau sutinkamas lenktyniniuose automobiliuose, o ne serijiniuose SUV – kardaninis velenas sustiprintas anglies pluoštu. Ši dalis eina per visą automobilio dugną ir perduoda galią iš variklio į ratus. Čia inžinieriai susiduria su viena dilema: lengvas kardaninis velenas gali neatlaikyti masyvios galios, o sunkus ir tvirtas sukelti vibracijas automobilio salone. Du dalykai, kurių nenorėtumėte patirti galingame ir prabangiame automobilyje.
Lenktynių trasoje taip pat nesutiksite automobilio, kuris neturėtų riboto slydimo diferencialo. Trumpai tariant, jis leidžia greitėjant iš posūkio visą sukimo momentą perduoti į visus ratus. Taip pat šis komponentas yra atsakingas už vieną smagiausių dalykų, kuriuos galima daryti su sportiniu automobiliu – slydimas šonu, kai iš galinių ratų pakyla dūmų debesis.
Tiesa, „Aston Martin DBX707“ yra tiek pats sportiškas, kiek ir prabangus, todėl jis turi elektra valdomą riboto slydimo difrencialą, kuris leidžia pakeisti automobilio charakterį. Pavyzdžiui, važiuojant „Sport+“ režimu, automobilis gali posūkius įveikti su azartu ir staigumu arba (važiuojant uždaroje aikštelėje ar trasoje) lengvai slysti šonu, nes didžioji dalis galios perduodama galiniams ratams. Tuo tarpu pasirinkus GT režimą diferencialas akimirksniu pradeda veikti įprastai ir DBX707 iš agresyvaus posūkių gurmano tampa subtiliu ir komfortišku miesto SUV.
Kalbant apie posūkius, čia stipriausiai išryškėja skirtumai tarp didelių SUV ir sportinių automobilių. Bet tik ne su DBX707. Staigiuose posūkiuose jis pasvyra vos 0,7 laipsnio arba mažiau nei įprastas dviduris sportinis automobilis.
„Aston Martin“ inžinieriams fiziką pergudrauti pavyko sumontavus į DBX707 orinius amortizatorius su triguba kamera, kuriu standumas reguliuojamas elektroniniu būdu. Taip pat čia veikia „eARC“ kėbulo stabilumo sistema. Tuo pačiu visi trys šie sprendimai, pasirinkus GT ar „Off-Road“ režimą leidžia automobilį pakelti aukščiau ir važiuoti minkščiau.
Vienas važiavimo lenktynių trasoje paradoksų – greitis čia priklauso nuo gerų stabdžių. Logika čia gana paprasta, nes kuo didesnį greitį automobilis išvysto tiesiojoje, tuo stipriau reikia mažinti greitį prieš posūkį. Po dažno ir stipraus stabdymo įprasti automobilio stabdžių diskai kaista, tada stabdo ne efektyviai ir galiausiai deformuojasi.
Dėl šios priežasties „Aston Martin DBX707“ turi anglies keramikos stabdžių diskus, kurių nepaveikia aukščiau išvardinti faktoriai. Tuo pačiu jie bendrai yra 40 kg lengveni nei plieniniai, todėl mažesnė jų rotacinė masė leidžia mėgautis tikslesniu vairavimu ir subalansuotu pakabos veikimu.
Tai tik keletas dalykų, kurie „Aston Martin DBX707“ paverčia vienu greičiausių SUV pasaulyje. Geriau tai patirti patiems, nei bandyti nuspręsti iš teksto. Todėl registruokitės bandomajam važiavimui „Aston Martin Vilnius“ ir pajauskite nežabotą DBX707 galią patys.